Butiksbestämmelser

Regler för webbshoppen från den 23.03.2022, senaste uppdatering 16.10.2024

som bland annat fastställer villkoren för att ingå avtal via Butiken, innehållande den viktigaste informationen om Säljaren, Butiken och Konsumentens rättigheter.

INNEHÅLL
Sektion 1 Sektion 2 Kontaktuppgifter till säljaren
Sektion 3 Tekniska krav
Sektion 4 Inköp i Butiken
Sektion 5 Betalningar
Sektion 6 Utförande av beställningar
Sektion 7 Rätt att ångra avtalet
Sektion 8 Undantag från rätten att ångra avtalet
Sektion 9 Reklamationer
Sektion 10 Personuppgifter
Sektion 11 begränsningar
Sektion 12 Bestämmelser som gäller för Köpare som inte är Konsumenter
1 Tillägg: Formulär för utbetalning

AVSNITT 1 DEFINITIONER

Konto – en kostnadsfri funktion i Butiken (internetstjänst), reglerad av en separat användarvillkor, som möjliggör för Köparen att registrera sitt eget individuella konto i Butiken.
Arbetsdagar – från måndag till fredag med undantag för lagstadgade lediga dagar i Polen.
Köpare – varje enhet som gör inköp i Butiken och har sin vanliga bostadsort inom Europeiska unionen.
konsument – varje fysisk person som gör inköp i Butiken för ändamål som inte är kopplade till handels-, affärs-, hantverks- eller yrkesverksamhet.
Direktiv – Europaparlamentets och rådets direktiv (EU) 2019/771 av den 20 maj 2019 om vissa aspekter av avtal om försäljning av varor, som ändrar förordning (EU) 2017/2394 och direktiv 2009/22/EG samt upphäver direktiv 1999/44/EG.
Försäljare – ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, företagare som driver verksamhet under namnet BM ALBIN POPŁAWSKI, registrerad i den centrala registret över företag och information om företagande som leds av den ansvariga ministern för ekonomi och förvaltning av den centrala registret över företag och information om företagande, EU-momsnummer identifieringsnummer PL9261565906, nr REGON. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Butik – michaelserge.pl – en webbutik som drivs av Säljaren på adressen https://michaelserge.pl riktad till Köpare.
Regler – dessa regler.

SEKTION 2 KONTAKTUPPGIFTER FÖRSÄLJARE

Det mest effektiva sättet att kontakta oss är CHAT online.

Telefonteamet för kundservice är tillgängligt mellan 9:00 och 17:00 på vardagar enligt central-europeisk tid.

Försäljning, frågor om produkter:

Polens kostnadsfria linje

+48 800003282

eller +48 222304295

Returer, reklamationer vänligen skicka ENDAST till adressen:
Michael Serge BM
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Góra 66-004 Polen
Telefon: + 48 688383500

Kontakt e-post: shop@michaelserge.com

Övriga telefonnummer och support:
Republiken Tjeckien, Prag +42 0234280702
Staterna, Miami +17867558172
Kanada, Toronto +16478466300

Anglia, Londyn: +44 2045772996

Registreringsdata Polen:
MICHAELSERGE BM
NIP: PL9261565906
Europa - Polen
Gata Torr 172
66-004 Zielona Gora

Våra kontor:
Sucha 172
Zielona Góra, 66-004
Polen

275 New North Road
Lägenhet Islington 1618
London, N1 7AA

Via Boezio 6
Rom, 00193
Italien

Nauschgasse 4/3/2
Wien, WI 1220
Österrike

Bovete 10
Hoofddorp, Norra Holland 2131 PZ
Nederländerna

Route de Saint-Cergue 24bis
Nyon, VD 1260
Schweiz

ORCA – Calle Gil-Vernet 54/55
Väggarna 1
Hospitalet De L'infant, Tarragona
43890
Spanien

1000 Brickell Avenue
Du är 715
Miami, FL 33131
USA

329 Howe Street
Vancouver, pne V6C3N2
Du har

Den grundläggande tariffen för telekommunikationsoperatören som tillämpas av Köparen gäller för telefonsamtal som görs av Köparen. Säljaren påpekar att kostnaden för internationella samtal kan vara högre än kostnaden för inhemska samtal – beroende på den tariff som antagits av Köparens operatör.

SEKTION 3 TEKNISKA KRAV

  1. Enhet med internetåtkomst och webbläsare som stöder:
    • småkakor
    • JavaScript
    är nödvändigt för att butiken ska fungera korrekt.
  2. För att lägga en beställning i Butiken, utöver kraven som anges i punkt 1, krävs ett aktivt e-postkonto.

KAPITEL 4 KÖP I BUTIKEN

  1. De priser som anges i butiken är totalpriser.
  2. Det totala priset som visas i butiken inkluderar: produktpriset samt fraktkostnaden – om tillämpligt.
  3. Köparen lägger först den valda produkten i butikens kundvagn.
  4. Därefter väljer Köparen ett leverans- och betalningssätt som finns tillgängligt i Butiken, samt anger alla uppgifter som behövs för att genomföra beställningen.
  5. Beställningen läggs när Köparen bekräftar dess innehåll och accepterar Villkoren.
  6. Att lägga en beställning är likvärdigt med att ingå ett avtal mellan Köparen och Säljaren.
  7. Köparen kan registrera sig i Butiken, dvs. skapa ett Konto i Butiken eller göra köp utan registrering, genom att ange sina uppgifter vid varje eventuell beställning.

AVSNITT 5 BETALNINGAR

  1. Med förbehåll för punkt 2 finns följande betalningsmetoder tillgängliga i butiken:
    1. vanlig överföring till Säljarens bankkonto;
    2. med betalkort:
      • Visum
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • Elektroniskt MasterCard
      • Maestro
    3. betalplattform:
      • PayPal
      • stripe.com
      • klarna.com
      • Titt
      • Överföringar24
    4. vid leverans, dvs. med kort eller kontanter till köparen.
  2. Ytterligare information om betalningsmetoder finns i den relevanta fliken i Butiken, inklusive information om möjligheten att använda olika medel beroende på köparens land.
  3. Vid val av förskottsbetalning av beställningen av Köparen, ska betalningen göras inom 7 Arbetsdagar från dagen för avtalets ingående.
  4. Säljaren förklarar att i fallet med betalningsmetoder där fältet för att ange nödvändiga uppgifter för att genomföra betalningen visas direkt efter att beställningen har lagts, är betalning endast möjlig direkt efter att beställningen har lagts.
  5. Genom att genomföra ett köp i Butiken godkänner Köparen att Säljaren använder elektroniska fakturor. Köparen har rätt att återkalla sitt samtycke.

KAPITEL 6 GENOMFÖRANDE AV BESTÄLLNINGAR

  1. Säljaren har skyldighet att leverera produkten utan defekter.
  2. Leveranstiden för beställningen anges i butiken.
  3. Vid val av förskottsbetalning av beställningen från Köparen, kommer Säljaren att påbörja behandlingen av beställningen efter att ha mottagit betalningen.
  4. Vid beställning av flera produkter av Köparen i en och samma beställning, kommer beställningen att genomföras inom den tid som motsvarar produkten med längst leveranstid.
  5. Där vi levererar: 
Land Ordervärde Kostnader:
Albanien 0,00 - 249,99 € 25 €
Albanien från €250,00 Gratis
Argentina 0,00 - 299,99 € 49 €
Argentina från 300,00 € Gratis
Australien 0,00 - 299,99 € 49 €
Australien från 300,00 € Gratis
Österrike 0,00 - 49,99 € 5 €
Österrike från €50,00 Gratis
Belgien 0,00 - 49,99 € 5 €
Belgien från €50,00 Gratis
Brasilien 0,00 - 299,99 € 49 €
Brasilien från 300,00 € Gratis
Brittiska Jungfruöarna 0,00 - 299,99 € 49 €
Brittiska Jungfruöarna från 300,00 € Gratis
Bulgarien 0,00 - 49,99 € 5 €
Bulgarien från €50,00 Gratis
Du har 0,00 - 299,99 € 49 €
Du har från 300,00 € Gratis
Chile 0,00 - 299,99 € 49 €
Chile från 300,00 € Gratis
Kroatien 0,00 - 49,99 € 5 €
Kroatien från €50,00 Gratis
Cypern 0,00 - 249,99 € 25 €
Cypern från €250,00 Gratis
Tjeckien 0,00 - 49,99 € 5 €
Tjeckien från €50,00 Gratis
Danmark 0,00 - 49,99 € 5 €
Danmark från €50,00 Gratis
Dominikanska republiken 0,00 - 299,99 € 49 €
Dominikanska republiken från 300,00 € Gratis
Egypten 0,00 - 299,99 € 49 €
Egypten från 300,00 € Gratis
Estland 0,00 - 49,99 € 5 €
Estland från €50,00 Gratis
Finland 0,00 - 49,99 € 5 €
Finland från €50,00 Gratis
Frankrike 0,00 - 49,99 € 5 €
Frankrike från €50,00 Gratis
0,00 - 249,99 € 25 €
från €250,00 Gratis
Tyskland 0,00 - 49,99 € 5 €
Tyskland från €50,00 Gratis
Gibraltar 0,00 - 249,99 € 25 €
Gibraltar från €250,00 Gratis
Storbritannien 0,00 - 249,99 € 25 €
Storbritannien från €250,00 Gratis
Grekland 0,00 - 49,99 € 5 €
Grekland från €50,00 Gratis
Ungern 0,00 - 49,99 € 5 €
Ungern från €50,00 Gratis
Island 0,00 - 249,99 € 25 €
Island från €250,00 Gratis
Indie 0,00 - 299,99 € 49 €
Indie från 300,00 € Gratis
Irland 0,00 - 49,99 € 5 €
Irland från €50,00 Gratis
Israel 0,00 - 299,99 € 49 €
Israel från 300,00 € Gratis
Italien 0,00 - 49,99 € 5 €
Italien från €50,00 Gratis
Japan 0,00 - 299,99 € 49 €
Japan från 300,00 € Gratis
Kosovo 0,00 - 249,99 € 25 €
Kosovo från €250,00 Gratis
Liechtenstein 0,00 - 249,99 € 25 €
Liechtenstein från €250,00 Gratis
Litauen 0,00 - 49,99 € 5 €
Litauen från €50,00 Gratis
Luxemburg 0,00 - 249,99 € 25 €
Luxemburg från €250,00 Gratis
Malta 0,00 - 249,99 € 25 €
Malta från €250,00 Gratis
Mexiko 0,00 - 299,99 € 49 €
Mexiko från 300,00 € Gratis
Moldavien 0,00 - 249,99 € 25 €
Moldavien från €250,00 Gratis
Monaco 0,00 - 249,99 € 25 €
Monaco från €250,00 Gratis
Nederländerna 0,00 - 49,99 € 5 €
Nederländerna från €50,00 Gratis
Nya Zeeland 0,00 - 299,99 € 49 €
Nya Zeeland från 300,00 € Gratis
Nordmakedonien 0,00 - 249,99 € 25 €
Nordmakedonien från €250,00 Gratis
Norge 0,00 - 49,99 € 54,99 €
Norge 50,00 - 299,99 € 39,99 €
Norge från €300 Gratis
Filippinerna 0,00 - 299,99 € 49 €
Filippinerna från €300,00 Gratis
Polen

0,00 - 149,99 PLN

 

InPost Paczkomat – förskottsbetalning: 9,99 kr
InPost Paczkomat – postförskott: 9,99 kr

Kurier – förskottsbetalning: 12,99 kr
Kurier – upphämtning: 12,99 kr

Polen från 150,00 PLN Gratis
Portugal 0,00 - 49,99 € 5 €
Portugal från €50,00 Gratis
Rumänien 0,00 - 49,99 € 5 €
Rumänien från €50,00 Gratis
San Marino 0,00 - 249,99 € 25 €
San Marino från €250,00 Gratis
Serbien 0,00 - 249,99 € 25 €
Serbien från €250,00 Gratis
Slovakien 0,00 - 49,99 € 5 €
Slovakien från €50,00 Gratis
Slovenien 0,00 - 49,99 € 5 €
Slovenien från €50,00 Gratis
RPA 0,00 - 299,99 € 49 €
RPA från 300,00 € Gratis
Spanien 0,00 - 49,99 € 5 €
Spanien från €50,00 Gratis
Sverige 0,00 - 49,99 € 5 €
Sverige från €50,00 Gratis
Schweiz 0,00 - 249,99 € 25 €
Schweiz från €250,00 Gratis
Turkiet 0,00 - 249,99 € 25 €
Turkiet från €250,00 Gratis
USA 0,00 - 299,99 € 49 €
USA från 300,00 € Gratis
Vietnam 0,00 - 299,99 € 49 €
Vietnam från 300,00 € Gratis

 

Produkter köpta i butiken levereras via ett kurirföretag.

KAPITEL 7 ÅNGERRÄTT

  1. Konsumenten har rätt att avbryta detta avtal inom 30 dagar utan att ange något skäl, med förbehåll för punkt 8 i Reglerna.
  2. Ångerfristen går ut 30 dagar efter dagen:
    1. där Konsumenten går in eller där en tredje part annan än transportören och angiven av Konsumenten får fysisk besittning av varan – i fallet med ett försäljningsavtal;
    2. där Konsumenten har fått det sista av varorna eller där en tredje part, annan än transportören och angiven av Konsumenten, har fått det fysiska innehavet av den sista varan – i fallet med ett avtal som rör flera varor beställda av Konsumenten i en och samma beställning och som levereras separat.
  3. För att utöva sin rätt att återkalla avtalet måste Konsumenten informera Säljaren, med hjälp av de uppgifter som anges i punkt 2 i Reglerna, om sitt beslut att återkalla detta avtal genom en entydig förklaring (t.ex. ett brev skickat med post eller e-post).
  4. Konsumenten kan använda den bifogade mallen för ångerrätt, men det är inte obligatoriskt.
  5. För att hålla tidsfristen för att återkalla avtalet räcker det med att Konsumenten skickar information om utövandet av sin rätt att återkalla avtalet innan tidsfristen för att återkalla avtalet har löpt ut.

KONSEKVENSER AV AVTALSUPPFÖLJNING

  1. Vid konsumentens avstående från detta avtal kommer alla betalningar som mottagits från konsumenten, inklusive fraktkostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår på grund av att konsumenten valt en annan typ av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av säljaren), att återbetalas utan onödig fördröjning, och i alla fall senast 30 dagar från den dag då säljaren informerades om konsumentens beslut att avstå från detta avtal.
  2. "Säljaren ska göra en sådan återbetalning med samma betalningsmetod som Konsumenten använde vid den ursprungliga transaktionen, om inte Konsumenten uttryckligen har beslutat något annat; i alla fall ska Konsumenten inte ådra sig några avgifter för en sådan återbetalning."
  3. Säljaren kan hålla inne med återbetalningen tills säljaren har mottagit varan eller konsumenten har lämnat bevis på att varan har returnerats, beroende på vad som inträffar först.
  4. Konsumenten ska returnera varan eller överlämna den till Säljaren på adressen: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen utan onödig fördröjning, och i alla fall senast 14 dagar från den dag då Konsumenten informerade Säljaren om att de avstår från detta avtal. Tidsfristen är uppfylld om Konsumenten returnerar varan före utgången av 14-dagarsperioden.
  5. Säljaren står för de direkta kostnaderna för att returnera varan.
  6. Konsumenten ansvarar endast för minskningen av varans värde som uppstår genom hantering av den på ett sätt som är annat än nödvändigt för att fastställa varans karaktär, egenskaper och funktion.
  7. Om varan på grund av sin karaktär inte kan returneras på vanligt sätt med kurir eller genom InPost-automat, kommer Konsumenten också att behöva stå för de direkta kostnaderna för retur av varan. Informationen om den uppskattade kostnaden kommer att ges till Konsumenten i varubeskrivningen i Butiken eller under beställningsprocessen.
  8. Vid behov av återbetalning av medel från en transaktion som gjorts med betalkort, kommer Säljaren att återbetala till det bankkonto som är kopplat till detta betalkort.

SEKTION 8 UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN

  1. Konsumenten har inte rätt att ångra ett avtal som ingåtts på distans i fall av avtal:
    1. leverans av varor som kan bli förstörda eller snabbt förfalla;
    2. leverans av förseglade varor som av hälsoskäl eller av hygieniska skäl inte kan returneras, och vars förpackning har öppnats efter leverans;
    3. leverans av varor som, på grund av sin natur, efter leverans blir oåterkalleligt förenade med andra saker;
    4. leverans av förseglade ljudinspelningar eller förseglade videoinspelningar eller förseglade dataprogram vars förpackning har öppnats efter leverans;
    5. leverans av tidning, periodika eller tidskrift, med undantag för abonnemangsavtal för leverans av sådana publikationer;
    6. leverans av varor eller tjänster vars pris beror på svängningar på finansmarknaden, som Säljaren inte har kontroll över, och som kan inträffa före utgången av ångerrätten.

KAPITEL 9 REKLAMATIONER

I ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

  1. Säljaren ber att reklamationer skickas till den postadress eller e-postadress som anges i punkt 2 i reglerna.
  2. Om produkten har en extra garanti, finns information om den och dess villkor tillgänglig i butiken.
  3. Reklamationer angående butikens funktion ska rapporteras elektroniskt till den e-postadress som anges i punkt 2 i reglerna.
  4. Om inget annat anges i denna punkt (avseende reklamationer) kommer Säljaren att behandla reklamationen inom högst 30 dagar – med förbehåll för punkt 11.3 i Reglerna.

II KONSUMENT

  1. GODS

    1. Säljaren ansvarar gentemot Konsumenten för varans bristande överensstämmelse med avtalet, som föreligger vid tidpunkten för varans leverans och som visar sig inom två år från denna tidpunkt - med förbehåll för § 11 st. 3 i Reglerna och villkoren.
    2. Vid avvikelse av varan från avtalet kan Konsumenten – enligt de villkor som anges i direktivet:
      1. begära ett utbyte;
      2. begära reparationer.
    3. Dessutom kan Konsumenten - enligt de villkor som anges i Direktivet:
      1. lämna en förklaring till Säljaren som uttrycker beslutet att avstå från avtalet;
      2. ansöka om prissänkning
      i en situation där:
      • "Säljaren har inte genomfört reparation eller utbyte eller, i förekommande fall, inte genomfört reparation eller utbyte i enlighet med artikel 14.2 och 3 i direktivet, eller så har säljaren vägrat att få varan i överensstämmelse med artikel 13.3 i direktivet;"
      • "brist på överensstämmelse föreligger trots att Säljaren har försökt att få varan i överensstämmelse med avtalet;"
      • bristen på överensstämmelse är av så allvarlig karaktär att den motiverar en omedelbar sänkning av priset eller uppsägning av försäljningsavtalet; eller
      • Säljaren har meddelat eller omständigheterna visar att varan inte kommer att levereras i ett skick som överensstämmer med avtalet inom rimlig tid eller utan väsentliga olägenheter för Konsumenten.
    4. Konsumenten har inte rätt att ångra avtalet enligt denna paragraf (som gäller varan) om avvikelsen från avtalet är obetydlig.
    5. Vid avhjälpande av varans bristande överensstämmelse med avtalet genom reparation eller byte av varan, ska Konsumenten tillhandahålla varan till Säljaren. Säljaren kommer att hämta den utbytta varan på Säljarens bekostnad.
    6. Vid uppsägning av köpeavtalet av Konsumenten är Konsumenten skyldig att utan onödig fördröjning returnera varan till Säljaren på Säljarens bekostnad, till adressen ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen. Säljaren kommer att återbetala Konsumenten det belopp som betalats för varan utan onödig fördröjning, dock senast inom 14 dagar från mottagandet av varan eller de bevis som tillhandahållits av Konsumenten för att varan har returnerats – med förbehåll för § 11 st. 3 i Reglerna.
    7. Säljaren ska återbetala Konsumenten beloppet för att utnyttja rätten till prisnedsättning utan onödig dröjsmål, dock senast inom 14 dagar från den dag då Konsumenten anmälde sitt krav på prisnedsättning till Säljaren – med förbehåll för punkt 11 stycke 3 i Reglerna.
  2. POZASĄDOWY MEKANISM FÖR REKLAMATION OCH KRAV

    1. Om reklamationsprocessen inte ger de förväntade resultaten kan Konsumenten bland annat utnyttja.
      1. hjälp från kompetenta Europeiska Konsumentcentrum EWG-Nätverket. Centren ger konsumenter information om deras rättigheter och hjälper till att lösa individuella problem relaterade till gränsöverskridande transaktioner. Hjälp från Konsumentcentren är som standard kostnadsfri. En lista över Konsumentcentra som är relevanta för varje land kan hittas på: https://konsument.gov.pl/eck-w-Europie/.
      2. Online tvistlösning (ODR) utvecklad av Europeiska kommissionen, tillgänglig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
    2. Dessutom finns följande stödalternativ tillgängliga i RP:
      1. medling som utförs av den lokalt behöriga länshandelsinspektören, till vilken ansökan om att genomföra medling ska riktas. Förfarandet är i princip kostnadsfritt. Lista över inspektorat finns på följande adress: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
      2. hjälp av den behöriga lokala permanenta skiljedomstolen som verkar vid den regionala handelsinspektören, där en ansökan om omprövning av ärendet till skiljedomstolen ska lämnas in. Förfarandet är i princip kostnadsfritt. Förteckning över domstolar finns tillgänglig på följande adress: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
      3. gratis hjälp från kommunens eller länets konsumentombudsman.

III KÖPARE SOM INTE ÄR KONSUMENTER

  1. För att undvika tvivel påpekar Säljaren att i händelse av reklamation gäller punkt 12 för Säljarens ansvar gentemot Köparen som inte är Konsument.

KAPITEL 10 PERSONUPPGIFTER

  1. "Administratör för de personuppgifter som anges av Köparen vid användning av Butiken är Säljaren. Detaljerad information om behandling av personuppgifter av Säljaren – inklusive andra syften och grunder för behandling av uppgifter, samt mottagare av uppgifter – finns i Integritetspolicyn som är tillgänglig i Butiken – med hänsyn till principen om transparens som anges i den Allmänna dataskyddsförordningen från Europaparlamentet och Rådet om dataskydd – "`GDPR"."
  2. Syftet med att behandla Köparens uppgifter av Säljaren som angivits av Köparen i samband med köp i Butiken är att genomföra beställningar. Grunden för behandlingen av personuppgifter i detta fall är:
    • avtal eller åtgärder som vidtas på begäran av Köparen för att ingå avtal (artikel 6.1 b i GDPR),
    • den rättsliga skyldighet som åvilar Säljaren i samband med redovisning (artikel 6.1 c i GDPR), samt
    • den rättsligt berättigade intresset för Säljaren, som består i att behandla uppgifter för att fastställa, driva eller försvara eventuella krav (artikel 6.1 f GDPR).
  3. "Att lämna uppgifter av Köparen är frivilligt, men samtidigt nödvändigt för att ingå avtal. Att inte lämna dessa uppgifter kommer att förhindra ingåendet av avtal i Butiken."
  4. Köparens uppgifter som anges i samband med köp i butiken kommer att behandlas till:
    1. avtalet mellan Köparen och Säljaren upphör att gälla;
    2. upphör att ålägga Säljaren en rättslig skyldighet som ålägger Säljaren skyldigheten att behandla Köparens uppgifter;
    3. upphör att av Köparen eller Säljaren göra anspråk relaterade till avtalet ingånget av Butiken;
    4. "Köparens invändning mot behandlingen av dennes personuppgifter kommer att beaktas – om grunden för behandlingen var en berättigad intresse från Säljarens sida."
    – beroende på vad som är tillämpligt i det aktuella fallet och vad som händer senast.
  5. Köparen har rätt att kräva:
    1. åtkomst till sina personuppgifter,
    2. deras rättelse,
    3. deras avlägsnande,
    4. begränsning av behandling
    5. överföring av data till en annan administratör
      och rätten att:
    6. "inlämnande av invändningar mot behandling av uppgifter av skäl relaterade till den särskilda situationen för Köparen – mot behandling av personuppgifter som rör den registrerade, baserat på artikel 6.1 f i GDPR (dvs. på berättigade intressen som förvaltas av den personuppgiftsansvarige)."
  6. För att utöva sina rättigheter bör Köparen kontakta Säljaren med hjälp av de uppgifter som anges i punkt 2 i Reglerna.
  7. Om Köparen anser att hans eller hennes uppgifter behandlas olagligt kan han eller hon lämna in ett klagomål till Datainspektionens ordförande.

SEKTION 11 BEGRÄNSNINGAR

  1. Det är förbjudet för Köparen att tillhandahålla olagligt innehåll.
  2. Varje beställning som görs i Butiken kräver ingående av ett separat avtal och separat godkännande av Reglerna. Avtalet ingås för att genomföra beställningen.
  3. "För varje avtal som ingås enligt Reglerna gäller polsk lagstiftning, såvida inte rätten till skydd som tillkommer Konsumenten enligt tvingande lagar avstås eller begränsas, vilka skulle gälla om inte rättsvalet gjordes. I sådana fall har de bestämmelser som är mest fördelaktiga för Konsumenten företräde."
  4. Avtal som ingås via butiken ingås på engelska.
  5. Inga av bestämmelserna i denna Regelverk upphäver eller begränsar på något sätt Konsumentens rättigheter som åläggs av lag.

KAPITEL 12 BESTÄMMELSER SOM GÄLLER FÖR KÖPARE SOM INTE ÄR KONSUMENTER

  1. Ingen annan part än Konsumenten har rätt att ångra ett avtal som ingåtts på distans, vilket nämns i punkt 7 i Reglerna.
  2. Allt ansvar för Säljaren gentemot Köparen som inte är Konsument, inom lagligt tillåtna gränser, är uteslutet.
  3. Eventuella tvister som uppstår mellan Säljaren och Köparen som inte är Konsument kommer att hänskjutas till den domstol som är behörig för Säljarens säte.

BILAGA NR 1. TILL REGELVERKET

Nedan finns en mall för ångerrättsformulär som Konsumenten kan (men inte måste) använda.

Formulär för utbetalning
(fyll i och returnera detta formulär endast om du vill avbryta avtalet)

MICHAELSERGE BM ALBIN POPŁAWSKI
ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen
e-post: shop@michaelserge.com

- Ja/Vi (*) ........................................... .......................... härmed informerar jag/vi (*) att jag/vi (*) avstår från mitt/vårt (*) försäljningsavtal av följande varor (*)/för att tillhandahålla följande tjänst (*):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

- Beställd på(*)/mottagen på(*)

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Konsumentens namn och efternamn:

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Konsumentens adress(er):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. ...........................................
Konsumentens(-ernas) underskrift
(endast om detta formulär skickas på papper)

Data ............................................

(*) Stryk det som inte behövs.


Kundrecensioner