Nyhetsbrev regler
INNEHÅLL
Sektion 1 Sektion 2 Nyhetsbrev
Sektion 3 Reklamationer
Sektion 4 Personuppgifter
Sektion 5 Avslutande bestämmelser
AVSNITT 1 DEFINITIONER
konsument – konsument i den mening som avses i Europaparlamentets och rådets direktiv 2011/83/EU av den 25 oktober 2011 om konsumenters rättigheter, som ändrar rådets direktiv 93/13/EEG samt direktiv 1999/44/EG från Europaparlamentet och rådet och upphäver rådets direktiv 85/577/EEG samt direktiv 97/7/EG från Europaparlamentet och rådet.
Nyhetsbrev – en kostnadsfri tjänst som tillhandahålls elektroniskt och innebär att Tjänstebrukaren får tidigare beställda meddelanden om Butiken som skickas av Tjänsteleverantören elektroniskt. Innehåller information om erbjudanden, rabatter och nyheter i Butiken.
Butik – nätbutik under namnet michaelserge.com – nätbutik för män som drivs av Tjänsteleverantören på adressen: https://michaelserge.com
Tjänsteleverantör - ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, företagare som driver verksamhet under namnet BM ALBIN POPŁAWSKI, registrerad i den centrala registret och information om företagande som upprätthålls av den minister som ansvarar för ekonomi och förvaltning av den centrala registret och information om företagande, EU-momsnummer identifieringsnummer PL9261565906, nr REGON. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Kund – varje enhet som använder tjänsten Nyhetsbrev.
AVSNITT 2 NYHETSBREV
- Kunden använder tjänsten Nyhetsbrev frivilligt.
- För att använda tjänsten Nyhetsbrev krävs en enhet med en webbläsare i den senaste versionen, som stöder JavaScript och cookies, samt tillgång till internet och ett aktivt e-postkonto.
- E-postmeddelanden inom denna tjänst kommer att skickas till den e-postadress som Kunden angav vid prenumerationen av Nyhetsbrevet.
- För att ingå ett avtal och anmäla sig till nyhetsbrevet, anger kunden i första steget sin e-postadress på den angivna platsen i butiken för att ta emot nyhetsbrevsmeddelanden. I och med att kunden anmäler sig till nyhetsbrevet ingås ett avtal om tjänsteleverans och tjänsteleverantören påbörjar tjänsteleveransen till kunden, med förbehåll för punkt 5.
- För att korrekt kunna tillhandahålla tjänsten Nyhetsbrev är Kunden skyldig att ange en korrekt e-postadress.
- I e-postkorrespondensen kommer det att finnas information om avregistrering från nyhetsbrevet samt en länk för att avregistrera sig.
- Kunden kan när som helst utan att ange anledning och utan kostnad avbryta sin prenumeration på Nyhetsbrevet, genom att använda alternativet som nämns i punkt 6 eller genom att skicka ett e-postmeddelande till tjänsteleverantörens e-postadress: shop@michaelserge.com.
- Klicka på länken för att avregistrera dig från prenumerationen eller skicka ett e-postmeddelande med en begäran om att avbryta prenumerationen kommer att leda till omedelbar uppsägning av avtalet om tillhandahållande av denna tjänst.
KAPITEL 3 REKLAMATIONER
- Reklamationer angående nyhetsbrevet ska skickas till e-postadressen: shop@michaelserge.com.
- "Tjänsteleverantören kommer att svara på klagomålet inom 14 dagar från det att det mottagits."
POZASÄNDIG MEKANISM FÖR REKLAMATION OCH KRAV - Om reklamationsprocessen inte ger de förväntade resultaten kan Konsumenten bland annat utnyttja.
- hjälp från kompetenta Europeiska Konsumentcentrum EWG-Nätverket. Centren ger konsumenterna information om deras rättigheter och hjälper till att lösa individuella problem relaterade till gränsöverskridande transaktioner. Hjälp från Konsumentcentren är som standard kostnadsfri.
Listan över konsumentcentra som är relevanta för varje land finns på: https://konsument.gov.pl/eck-w-Europie/; - Online tvistlösning (ODR) utvecklad av Europeiska kommissionen, tillgänglig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
- hjälp från kompetenta Europeiska Konsumentcentrum EWG-Nätverket. Centren ger konsumenterna information om deras rättigheter och hjälper till att lösa individuella problem relaterade till gränsöverskridande transaktioner. Hjälp från Konsumentcentren är som standard kostnadsfri.
- Dessutom finns följande stödalternativ tillgängliga i RP:
- medling som utförs av den lokala länshandelsinspektören, dit ansökan om att genomföra medling ska skickas. Förfarandet är i princip kostnadsfritt. Lista över inspektorat finns på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- hjälp av den lokala permanenta skiljedomstolen som verkar vid den regionala handelsinspektören, där en ansökan om omprövning av ärendet ska lämnas in till skiljedomstolen. Förfarandet är i princip kostnadsfritt. Förteckning över domstolar finns tillgänglig på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- gratis hjälp från kommunens eller länets konsumentombudsman.
KAPITEL 4 PERSONUPPGIFTER
- Administratören av de personuppgifter som tillhandahålls av Kunden i samband med prenumerationen på Nyhetsbrevet är Tjänsteleverantören. Detaljerad information om behandling av personuppgifter av Tjänsteleverantören – inklusive andra syften och grunder för behandling av uppgifter, samt mottagare av uppgifter – finns i den tillgängliga Integritetspolicyn i Butiken – med hänsyn till principen om transparens som anges i den Allmänna dataskyddsförordningen från Europaparlamentet och Rådet om skydd av uppgifter – "`RODO".
- Kundens uppgifter behandlas för att skicka ut nyhetsbrevet. Grunden för behandlingen av personuppgifter i detta fall är ett avtal om tillhandahållande av tjänster eller åtgärder som vidtas på kundens begäran för att ingå ett sådant avtal (artikel 6.1 b i GDPR) samt den rättsliga grunden för tjänsteleverantören, som består i att behandla uppgifter för att fastställa, driva eller försvara eventuella krav (artikel 6.1 f i GDPR).
- "Att lämna uppgifter av Kunden är frivilligt, men samtidigt nödvändigt för att tillhandahålla tjänsten Nyhetsbrev. Om uppgifter inte lämnas innebär det att Tjänsteleverantören inte kommer att kunna tillhandahålla en sådan tjänst."
- Kundens uppgifter kommer att behandlas till:
- Kunden avregistrerar sig från nyhetsbrevet;
- upphörande av möjligheten för Kunden eller Tjänsteleverantören att göra anspråk relaterade till Nyhetsbrevet;
- klientens invändning mot behandlingen av hans personuppgifter kommer att beaktas – om grunden för behandlingen var den berättigade intresset hos tjänsteleverantören
- Kunden har rätt att kräva:
- åtkomst till sina personuppgifter,
- deras rättelse,
- deras avlägsnande,
- begränsning av behandling
- överföring av data till en annan administratör
och rätten att: - "inlämnande av invändningar mot behandling av uppgifter av skäl relaterade till den särskilda situationen för Kunden – mot behandling av personuppgifter som rör den registrerade, baserat på artikel 6.1 f i GDPR (dvs. på berättigade intressen som förvaltas av den personuppgiftsansvarige)."
- För att utöva sina rättigheter bör Kunden kontakta Tjänsteleverantören.
- Om kunden anser att hans eller hennes uppgifter behandlas olagligt kan han eller hon lämna in ett klagomål till Datainspektionen.
SEKTION 5 AVSLUTANDE BESTÄMMELSER
- "Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor endast av viktiga skäl. Med viktiga skäl avses nödvändiga ändringar av villkoren som orsakas av modernisering av nyhetsbrevet eller ändringar i lagar som är tillämpliga på tjänsten från tjänsteleverantören."
- Information om de planerade ändringarna av Reglerna kommer att skickas till den e-postadress som Kunden angav vid anmälan till Nyhetsbrevet minst 7 dagar innan ändringarna träder i kraft.
- Om Kunden inte motsätter sig den planerade ändringen, förväntas den träda i kraft, och det anses att Kunden har accepterat den.
- Om Kunden inte accepterar de planerade ändringarna, bör han/hon skicka ett meddelande om detta till Leverantörens e-postadress: shop@michaelserge.com. Detta kommer att leda till att avtalet om tjänsteleverans upphör att gälla från och med den dag de planerade ändringarna träder i kraft.
- Det är förbjudet för Kunden att tillhandahålla olagligt innehåll.
- "Avtalet om tillhandahållande av nyhetsbrevstjänst ingås på engelska."
- "Eventuella tvister som uppstår mellan Tjänsteleverantören och Kunden som inte är Konsument kommer att hänskjutas till den domstol som är behörig för Tjänsteleverantörens säte."
Bästsäljare
Astrolabium Artis 2 - 30 cm höjd, Handgjord med Graveringsalternativ, kontorsdekoration, premium
Järnlok "Retro Express" – dekoration, modell, handgjord med möjlighet till gravyr
Sekstant Premium med Antik Kompass - möjlighet till personlig gravyr
Mjölnir "Chief" - Handgjord Hantverksklubba, personlig anpassning med gravyr som present
"Vargvakt" - Handgjord Gångstav, Trä, möjlighet till personlig gravyr
Promenadkäpp med handtag och kikarsikte – elegant och modern, 95 cm - Kaptenens 'Navigator's Crest'