Onlinebutikens villkor från 23.03.2022.
Licensnummer beviljat av Legal Law Agency: dd456b46-2592-40f9-b895-dcc4bd8ab28f.

MichaelSerge - webbutik, Villkor

fastställa bland annat villkor för att ingå avtal genom Butiken, innehållande den viktigaste informationen om Säljaren, Butiken och Konsumenträttigheter.

INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Avsnitt 1 Definitioner
Avsnitt 2 Säljarens kontaktuppgifter
Avsnitt 3 Tekniska krav
Avsnitt 4 Inköp i butiken
Avsnitt 5 Betalningar
Avsnitt 6 Utföra beställningar
Avsnitt 7 Ångerrätt
Avsnitt 8 Undantag från ångerrätten
Avsnitt 9 Klagomål
Avsnitt 10 Personuppgifter
Avsnitt 11 begränsningar
Avsnitt 12 Bestämmelser som gäller för köpare som inte är konsumenter
1-tillägg: Modellåterkallningsformulär

Avsnitt 1 DEFINITIONER

Konto – en kostnadsfri funktion i Butiken (onlinetjänst), reglerad av separata villkor, som tillåter Köparen att registrera sitt eget individuella konto i Butiken.
Arbetsdagar – Måndag till fredag ​​med undantag för allmänna helgdagar i Polen.
Köparen – varje enhet som gör ett köp i butiken vars hemvist är i Europeiska unionen.
konsumenten – varje fysisk person som gör inköp i Butiken för ändamål som ligger utanför dennes handel, verksamhet, hantverk eller yrke.
Direktiv – Europaparlamentets och rådets direktiv (EU) 2019/771 av den 20 maj 2019 om vissa aspekter av avtal om försäljning av varor, om ändring av förordning (EU) 2017/2394 och direktiv 2009/22/EG samt om upphävande av direktivet 1999/44/EG.
Säljare – ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, en företagare som bedriver affärsverksamhet under företagsnamnet BM ALBIN POPŁAWSKI, införd i det centrala registret och information om affärsverksamhet som utförs av ministern som är behörig för ekonomi och upprätthåller det centrala registret och information om affärsverksamhet, Europeiska unionens moms Identifikationsnummer PL9261565906, REGON nr. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Butik – michaelserge.com - webbutik som underhålls av säljaren på adressen https://michaelserge.com riktad till köpare.
Köpvillkor – dessa villkor.

Avsnitt 2 SÄLJARENS KONTAKTUPPLYSNINGAR

  1. Postadress: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen

KONTAKTUPPGIFTER
Vänligen skicka en fråga till oss via
e-post:"shop@michaelserge.com"

Vår kundtjänst är tillgänglig 9:00 - 5:00 (17:00) arbetsdagar CET

Storbritannien, London +44 2045772996
Polen, Warszawa +48 222304295
Polen, Zielona Gora +48 688383500
Polen gratis telefon +48 800003282

Om du befinner dig utanför Europa kan du kontakta oss:
USA, Miami +17867558172
Kanada, Toronto +16478466300

Returer, reklamationer vänligen skicka ENDAST till:
MichaelSerge BM
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Gora 66-004 Polen
Telefon: + 48 688383500

Våra kontor:
275 New North Road
Islington Suite 1618
London, N1 7AA

Sådana 172
Zielona Gora, 66-004
Polen

Via Boezio 6
Rom, 00193
Italien

Nauschgasse 4/3/2
Wien, WI 1220
Österrike

Paxlaan 10
Hoofddorp, Noord Holland 2131 PZ
Nederländerna

Route de Saint-Cergue 24bis
Nyon, VD 1260
Schweiz

ORCA - Calle Gil-Vernet 54/55
Les Tapies 1
Hospitalet De L'infant, Tarragona
43890
Spanien

1000 Brickell Ave
Ste 715
Miami, FL 33131
USA

329 Howe Street
Vancouver, BC V6C3N2
Kanada

Grundare och delägare av MichaelSerge:
BM Poplawski Albin "Popper"
moms: PL9261565906
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Gora 66-004
Europa, Polen

Grundtaxan för teleoperatören som används av köparen gäller för telefonsamtal som görs av köparen. Säljaren påpekar att kostnaden för utomlandssamtal kan vara högre än kostnaden för inrikessamtal – beroende på vilken taxa Köparens operatör antar.

3 § TEKNISKA KRAV

  1. En enhet med internetåtkomst och webbläsare som stöder:
    • cookie -filer
    • JavaScript
    krävs för att butiken ska fungera korrekt.
  2. Ett aktivt e-postkonto krävs för att göra en beställning i Butiken, utöver de krav som anges i 1 mom.

Avsnitt 4 KÖP I BUTIK

  1. Priserna på produkterna som visas i butiken är totalpriserna.
  2. Det totala priset som visas i butiken inkluderar: pris på produkten och leveranskostnad – om tillämpligt.
  3. Köparen lägger först den valda produkten i butikens varukorg.
  4. Därefter väljer Köparen vilket leverans- och betalningssätt som finns tillgängligt i Butiken och tillhandahåller även alla uppgifter som behövs för att utföra beställningen.
  5. Beställningen görs när Köparen bekräftar dess innehåll och accepterar Villkoren.
  6. Att lägga beställningen är liktydigt med ingående av avtalet mellan köparen och säljaren.
  7. Köparen kan registrera sig i butiken, det vill säga skapa ett konto i butiken eller köpa produkter utan registrering genom att tillhandahålla sina uppgifter för varje potentiell beställning.

5 § BETALNINGAR

  1. Med förbehåll för punkt 2 finns följande betalningsmedel tillgängliga i butiken:
    1. en vanlig överföring till säljarens bankkonto;
    2. med betalkort:
      • Visa
      • VISA Electron
      • Master
      • MasterCard elektronisk
      • Lärare
    3. betalningsplattform:
      • PayPal
      • stripe.com
      • klarna.com
    4. vid leverans, dvs med kort eller kontant vid leverans av varan till Köparen.
  2. Ytterligare information om betalningsmedel finns på relevant flik i Butiken, inklusive information om möjligheten att använda specifika medel beroende på Köparens land.
  3. Om köparen väljer att betala för beställningen i förskott, ska betalningen göras inom 7 arbetsdagar från datumet för ingående av avtalet.
  4. Säljaren förklarar att i fallet med betalningsmetoder där fältet för att ange de uppgifter som krävs för att behandla betalningen visas omedelbart efter beställningen, är betalning endast möjlig omedelbart efter beställningen.
  5. Genom att göra ett köp i Butiken accepterar Köparen att Säljaren använder elektroniska fakturor. Köparen har rätt att återkalla sitt samtycke.

Avsnitt 6 UTFÖRA BESTÄLLNINGAR

  1. Säljaren är skyldig att leverera varan utan några defekter.
  2. Tidpunkten för orderutförande anges i Butiken.
  3. Om Köparen väljer att betala för beställningen i förskott, kommer Säljaren att påbörja fullgörandet av beställningen efter att ha mottagit betalningen.
  4. Om flera produkter beställs av Köparen i en beställning, kommer beställningen att utföras under den tid som motsvarar produkten med längst tid för beställning.
  5. Där vi levererar: 
Land Beställningsvärde Pris
albanien 0,00 - 249,99 € 25€
albanien från 250,00 € Fri
Argentina 0,00 - 299,99 € 49€
Argentina från 300,00 € Fri
Australien 0,00 - 299,99 € 49€
Australien från 300,00 € Fri
Österrike 0,00 - 49,99 € 5€
Österrike från 50,00 € Fri
Belgien 0,00 - 49,99 € 5€
Belgien från 50,00 € Fri
Brasilien 0,00 - 299,99 € 49€
Brasilien från 300,00 € Fri
Brittiska Jungfruöarna 0,00 - 299,99 € 49€
Brittiska Jungfruöarna från 300,00 € Fri
Bulgarien 0,00 - 49,99 € 5€
Bulgarien från 50,00 € Fri
Kanada 0,00 - 299,99 € 49€
Kanada från 300,00 € Fri
Chile 0,00 - 299,99 € 49€
Chile från 300,00 € Fri
Kroatien 0,00 - 49,99 € 5€
Kroatien från 50,00 € Fri
Cypern 0,00 - 249,99 € 25€
Cypern från 250,00 € Fri
Tjeckien 0,00 - 49,99 € 5€
Tjeckien från 50,00 € Fri
Danmark 0,00 - 49,99 € 5€
Danmark från 50,00 € Fri
Dominikanska republiken 0,00 - 299,99 € 49€
Dominikanska republiken från 300,00 € Fri
Egypten 0,00 - 299,99 € 49€
Egypten från 300,00 € Fri
estland 0,00 - 49,99 € 5€
estland från 50,00 € Fri
Finland 0,00 - 49,99 € 5€
Finland från 50,00 € Fri
Frankrike 0,00 - 49,99 € 5€
Frankrike från 50,00 € Fri
Georgien 0,00 - 249,99 € 25€
Georgien från 250,00 € Fri
Tyskland 0,00 - 49,99 € 5€
Tyskland från 50,00 € Fri
London 0,00 - 249,99 € 25€
London från 250,00 € Fri
Storbritannien 0,00 - 249,99 € 25€
Storbritannien från 250,00 € Fri
Grekland 0,00 - 49,99 € 5€
Grekland från 50,00 € Fri
Ungern 0,00 - 49,99 € 5€
Ungern från 50,00 € Fri
island 0,00 - 249,99 € 25€
island från 250,00 € Fri
Indien 0,00 - 299,99 € 49€
Indien från 300,00 € Fri
Irland 0,00 - 49,99 € 5€
Irland från 50,00 € Fri
Israel 0,00 - 299,99 € 49€
Israel från 300,00 € Fri
Italien 0,00 - 49,99 € 5€
Italien från 50,00 € Fri
Japan 0,00 - 299,99 € 49€
Japan från 300,00 € Fri
Kosovo 0,00 - 249,99 € 25€
Kosovo från 250,00 € Fri
liechtenstein 0,00 - 249,99 € 25€
liechtenstein från 250,00 € Fri
Litauen 0,00 - 49,99 € 5€
Litauen från 50,00 € Fri
luxemburg 0,00 - 249,99 € 25€
luxemburg från 250,00 € Fri
Malta 0,00 - 249,99 € 25€
Malta från 250,00 € Fri
Mexico 0,00 - 299,99 € 49€
Mexico från 300,00 € Fri
Moldavien 0,00 - 249,99 € 25€
Moldavien från 250,00 € Fri
Monaco 0,00 - 249,99 € 25€
Monaco från 250,00 € Fri
Nederländerna 0,00 - 49,99 € 5€
Nederländerna från 50,00 € Fri
Nya Zeeland 0,00 - 299,99 € 49€
Nya Zeeland från 300,00 € Fri
Norra makedonien 0,00 - 249,99 € 25€
Norra makedonien från 250,00 € Fri
Norge 0,00 - 49,99 € 54,99€
Norge 50,00 - 299,99 € 39,99€
Norge från 300 € Fri
filippinerna 0,00 - 299,99 € 49€
filippinerna från 300,00 € Fri
Polen 0,00 - 49,99 € 5€
Polen från 50,00 € Fri
Portugal 0,00 - 49,99 € 5€
Portugal från 50,00 € Fri
Rumänien 0,00 - 49,99 € 5€
Rumänien från 50,00 € Fri
San Marino 0,00 - 249,99 € 25€
San Marino från 250,00 € Fri
Serbien 0,00 - 249,99 € 25€
Serbien från 250,00 € Fri
Slovakien 0,00 - 49,99 € 5€
Slovakien från 50,00 € Fri
slovenien 0,00 - 49,99 € 5€
slovenien från 50,00 € Fri
Sydafrika 0,00 - 299,99 € 49€
Sydafrika från 300,00 € Fri
Spanien 0,00 - 49,99 € 5€
Spanien från 50,00 € Fri
Sverige 0,00 - 49,99 € 5€
Sverige från 50,00 € Fri
Schweiz 0,00 - 249,99 € 25€
Schweiz från 250,00 € Fri
Turkiet 0,00 - 249,99 € 25€
Turkiet från 250,00 € Fri
USA 0,00 - 299,99 € 49€
USA från 300,00 € Fri
Vietnam 0,00 - 299,99 € 49€
Vietnam från 300,00 € Fri

 

Produkter köpta i Butiken levereras via ett leveransföretag.

7 § ÅNGERRÄTT FRÅN KONTRAKTET

  1. En konsument har rätt att frånträda detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon anledning, i enlighet med avsnitt 8 i villkoren.
  2. Ångerfristen kommer att löpa ut efter 14 dagar från dagen:
    1. på vilken konsumenten förvärvar, eller en tredje part annan än transportören och som konsumenten angett förvärvar varorna fysiskt – i fallet med ett försäljningsavtal;
    2. på vilken konsumenten förvärvar, eller en tredje part annan än transportören och som konsumenten angett, förvärvar, fysisk besittning av den sista varan – i fallet med ett avtal som avser flera varor som beställs av konsumenten i en beställning och levereras separat.
  3. För att utöva ångerrätten måste konsumenten informera säljaren, med hjälp av de uppgifter som anges i avsnitt 2 i villkoren, om hans/hennes beslut att frånträda detta avtal genom ett otvetydigt uttalande (t.ex. ett brev skickat per post eller e- post).
  4. Konsumenten kan använda den bifogade ångerblanketten, men det är inte obligatoriskt.
  5. För att uppfylla ångerfristen räcker det att Konsumenten skickar sin kommunikation angående hans/hennes utövande av ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.

Effekter av tillbakadragande

  1. Om konsumenten frånträder detta avtal, kommer konsumenten att få ersättning för alla betalningar som han/henne erhållit, inklusive kostnaderna för leverans (med undantag för de tilläggskostnader som följer av konsumentens val av annan typ av leverans än den billigaste typen standardleverans som erbjuds av Säljaren), utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 dagar från den dag då Säljaren informeras om Konsumentens beslut att frånträda detta avtal.
  2. Säljaren kommer att utföra sådan återbetalning med samma betalningsmedel som konsumenten använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte konsumenten uttryckligen har kommit överens om något annat; under alla omständigheter kommer konsumenten inte att ådra sig några avgifter som ett resultat av sådan återbetalning.
  3. Säljaren kan hålla inne med återbetalning tills Säljaren har fått tillbaka varan eller Konsumenten har lämnat bevis på att ha skickat tillbaka varan, beroende på vilket som är tidigast.
  4. Konsumenten ska skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till Säljaren till följande adress: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 dagar från den dag då konsumenten meddelat säljaren sitt frånträde från detta avtal. Tidsfristen är uppfylld om Konsumenten skickar tillbaka varan innan fristen på 14 dagar har gått ut.
  5. Konsumenten står för den direkta kostnaden för att returnera varan.
  6. Konsumenten ansvarar endast för eventuellt värdeminskning av varan till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.
  7. Om varorna till sin natur normalt inte kan returneras per post, kommer Konsumenten att stå för den direkta kostnaden för att returnera varan också. Konsumenten kommer att få information om beräknad kostnad i beskrivningen av varan i Butiken eller under processen för att lägga beställningen.
  8. Om pengarna från en transaktion gjord med ett betalkort måste returneras, kommer Säljaren att göra återbetalningen till det bankkonto som tilldelats det betalkortet.

8 § UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN

  1. Konsumenten har inte rätt att ångra ett distansavtal vid följande avtal:
    1. leverans av varor gjorda enligt konsumentens specifikationer eller tydligt personliga;
    2. leverans av varor som kan försämras eller snabbt förfalla;
    3. leverans av förseglade varor som inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskydds- eller hygienskäl och som inte förseglades efter leverans;
    4. leverans av varor som efter leverans, enligt sin natur, är oskiljaktigt blandade med andra föremål;
    5. tillhandahållande av förseglade ljud- eller förseglade videoinspelningar eller förseglad datorprogramvara som inte förseglades efter leverans;
    6. tillhandahållande av en tidning, tidskrift eller tidskrift med undantag för prenumerationsavtal för tillhandahållande av sådana publikationer;
    7. leverans av varor eller tjänster för vilka priset är beroende av fluktuationer på finansmarknaden som inte kan kontrolleras av Säljaren och som kan inträffa inom ångerfristen.

9 § KLAGOMÅL

I ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

  1. Säljaren begär att klagomål riktas till den postadress eller e-postadress som anges i avsnitt 2 i Villkoren.
  2. Om någon ytterligare garanti har lämnats för produkten, finns information om den och om dess villkor tillgänglig i butiken.
  3. Klagomål rörande butikens funktion ska rapporteras elektroniskt till den e-postadress som anges i avsnitt 2 i villkoren.
  4. Om inget annat anges i detta avsnitt (avseende klagomål), kommer säljaren att granska klagomålet inom 30 dagar – med förbehåll för avsnitt 11(3) i villkoren.

II KONSUMENT

  1. Accessoarer

    1. Säljaren är ansvarig gentemot Konsumenten för eventuella brister i överensstämmelse mellan varorna och avtalet, som föreligger vid tidpunkten då varorna levererades och som visar sig inom två år från denna tidpunkt - med förbehåll för 11(3) § i Villkoren. och villkor.
    2. Vid bristande överensstämmelse hos varan kan konsumenten - på de principer som fastställs i direktivet:
      1. kräva en ersättare;
      2. kräva reparation.
    3. Dessutom kan konsumenten - på de principer som fastställs i direktivet:
      1. göra ett uttalande till säljaren som uttrycker beslutet att säga upp avtalet;
      2. begära prisavdrag
      i en situation då:
      • Säljaren har inte slutfört reparation eller utbyte eller, i tillämpliga fall, inte har slutfört reparation eller utbyte i enlighet med artikel 14 och 2 i direktivet, eller säljaren har vägrat att bringa varorna i överensstämmelse i enlighet med artikel 3 i direktivet;
      • bristande överensstämmelse uppstår trots att säljaren har försökt bringa varan i överensstämmelse;
      • bristen på överensstämmelse är av så allvarlig karaktär att den motiverar en omedelbar prisavdrag eller uppsägning av försäljningsavtalet; eller
      • Säljaren har förklarat, eller det framgår av omständigheterna, att Säljaren inte kommer att bringa varan i överensstämmelse inom skälig tid, eller utan väsentlig olägenhet för Konsumenten.
    4. Konsumenten har inte rätt att säga upp avtalet på grundval av detta avsnitt (beträffande varor) om bristen på överensstämmelse endast är ringa.
    5. Om varornas bristande överensstämmelse med avtalet ska avhjälpas genom reparation eller utbyte av varorna, ska konsumenten göra varorna tillgängliga för säljaren. Säljaren ska ta tillbaka de ersatta varorna på Säljarens bekostnad.
    6. I händelse av uppsägning av avtalet om köp av varor av Konsumenten, ska Konsumenten returnera varorna till Säljaren utan onödigt dröjsmål på Säljarens bekostnad, till adressen ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen. Säljaren ska utan onödigt dröjsmål återbetala det pris som betalats för varan till Konsumenten, dock senast inom 14 dagar efter mottagandet av varan eller bevis som konsumenten lämnat för att ha skickat tillbaka varan - med förbehåll för 11 § 3 mom. Villkor.
    7. Säljaren ska utan onödigt dröjsmål återbetala till Konsumenten förfallna belopp till följd av utövande av rätten till prisavdrag, dock senast inom 14 dagar från den dag då Konsumenten meddelat Säljaren sitt krav på prisavdrag - med förbehåll för till 11 § tredje stycket i villkoren.
  2. Mekanism för klagomål och rättelse utanför domstol

    1. Om reklamationsförfarandet inte ger förväntade resultat, kan Konsumenten använda bl.a.
      1. hjälp av kompetent European Consumer Center av EEG-nätet. Centern förser konsumenter med information om deras rättigheter och hjälper till att lösa individuella problem med gränsöverskridande transaktioner. Hjälpen från Konsumentcenter är som standard gratis. En lista över konsumentcenter som är behöriga för varje land finns på: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/;
      2. Onlinetvistlösning (ODR) utvecklad av Europeiska kommissionen, tillgänglig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
    2. Dessutom finns följande supportalternativ tillgängliga i Republiken Polen:
      1. medling utförd av den lokalt behöriga regionala handelsinspektören, till vilken en ansökan om medling ska riktas. Förfarandet är som standard kostnadsfritt. En lista över inspektioner finns på: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
      2. bistånd av den lokalt behöriga permanenta konsumentskiljedomstol som verkar med den regionala handelsinspektören, där en ansökan om prövning till skiljedomstolen ska lämnas in. Förfarandet är som standard kostnadsfritt. Listan över domstolar finns på följande adress: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
      3. kostnadsfri hjälp av den kommunala eller kommunala konsumentombudet.

III KÖPARE SOM INTE ÄR KONSUMENT

  1. För undvikande av tvivel påpekar Säljaren att vid reklamationer ska 12 § andra stycket tillämpas på Säljarens ansvar gentemot Köparen som inte är Konsument.

10 § PERSONUPPGIFTER

  1. Personuppgiftsansvarig för personuppgifter som tillhandahålls av Köparen vid användning av Butiken är Säljaren. Detaljerad information om Säljarens behandling av personuppgifter – inklusive andra ändamål och skäl för databehandling, samt om datamottagare – finns i Integritetspolicyn som finns tillgänglig i Butiken – på grund av principen om transparens som finns i Allmänna Europaparlamentets och rådets dataskyddsförordning om dataskydd – "GDPR".
  2. Syftet med att behandla Köparens uppgifter av Säljaren som tillhandahålls av Köparen i samband med shopping i Butiken är att utföra beställningar. Grunden för att behandla personuppgifter i detta fall är:
    • ett kontrakt eller åtgärder som vidtagits på begäran av köparen för att ingå avtalet (punkt b i artikel 6 i GDPR),
    • säljarens rättsliga skyldighet i samband med bokföring (punkt (c) i artikel 6 i GDPR), och
    • Säljarens berättigade intresse som består i att behandla data för att fastställa, utöva eller försvara eventuella anspråk (punkt f i artikel 6 i GDPR).
  3. Köparens tillhandahållande av data är frivilligt, men samtidigt nödvändigt för att ingå avtalet. Underlåtenhet att tillhandahålla sådana uppgifter kommer att göra det omöjligt att ingå avtalet i Butiken.
  4. Köparens uppgifter som lämnats i samband med shopping i butiken kommer att behandlas tills:
    1. det avtal som ingåtts av och mellan köparen och säljaren löper ut;
    2. Säljaren upphör att vara bunden av den rättsliga skyldighet som ålägger Säljaren att behandla Köparens data;
    3. köparen eller säljaren upphör att kunna utöva anspråk relaterade till det avtal som ingåtts av butiken;
    4. Köparens invändning mot behandlingen av deras personuppgifter accepteras – om behandlingen grundades på Säljarens berättigade intresse
    – beroende på vad som gäller i ett givet fall och vad som sker senast.
  5. Köparen har rätt att begära:
    1. tillgång till sina personuppgifter,
    2. deras rättelse,
    3. deras radering,
    4. begränsning av behandlingen,
    5. överföring av uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig
      och rätten att:
    6. invända mot behandling av uppgifter när som helst på grund av en specifik situation för köparen – mot behandling av personuppgifter om den registrerade, baserat på punkt f i artikel 6 i GDPR (dvs. på berättigade intressen som eftersträvas av kontrollanten).
  6. För att utöva sina rättigheter bör köparen kontakta säljaren med hjälp av uppgifterna som anges i avsnitt 2 i villkoren.
  7. Om köparen anser att deras uppgifter behandlas olagligt, kan köparen lämna in ett klagomål till ordföranden för personuppgiftsskyddskontoret.

11 § BEGRÄNSNINGAR

  1. Köparen är förbjuden att tillhandahålla innehåll av olaglig karaktär.
  2. Varje beställning som görs i butiken kräver ingående av ett separat kontrakt och separat godkännande av villkoren. Avtalet ingås för tiden och i syfte att fullgöra beställningen.
  3. Alla avtal som ingås på grundval av villkoren regleras av bestämmelserna i den polska lagen, såvida den inte avsäger sig eller begränsar rätten till skydd som ges till konsumenten genom tvingande lagbestämmelser som skulle vara tillämpliga om det inte vore för lagval. I dessa fall ska de bestämmelser som är mest fördelaktiga för konsumenten ha företräde.
  4. De avtal som ingås genom butiken ingås på engelska.
  5. Ingen reglering av dessa villkor avsäger sig eller begränsar på något sätt konsumenträttigheterna enligt lagbestämmelserna.

Avsnitt 12 BESTÄMMELSER SOM GÄLLER KÖPARE SOM INTE ÄR KONSUMENT

  1. Ingen annan enhet än Konsumenten har ångerrätt från distansavtal som nämns i avsnitt 7 i Villkoren.
  2. Säljarens ansvar gentemot köparen som inte är en konsument, inom de gränser som lagen tillåter, är uteslutet.
  3. Varje tvist som uppstår mellan säljaren och köparen som inte är en konsument kommer att överlämnas till den domstol som är behörig för säljarens säte.

Bilaga 1. till Villkor

Vad som följer är en modell för ångerblankett från avtalet som Konsumenten kan (men inte måste) använda.

Modellåterkallningsformulär
(fyll i och returnera detta formulär endast om du vill dra dig ur kontraktet)

BM ALBIN POPŁAWSKI
ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen
e-post: shop@michaelserge.com

- Jag vi (*) ........................................... .......................... meddelar härmed att jag/vi (*) frånträder mitt/vårt (*) köpeavtal om följande varor (*)/för tillhandahållande av följande tjänst (*):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Beställd på(*)/mottagen på(*)

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Namn på konsument(er):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Adress till konsument(er):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. ...........................................
Underskrift av konsument(er)
(endast om detta formulär meddelas på papper)

Datum ............................................

(*) Radera vid behov.