Nyhetsbrev - bestämmelser
Nyhetsbrev Regler och villkor
av michaelserge.com - webbutik för män
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Avsnitt 1 Definitioner
Avsnitt 2 Nyhetsbrev
Avsnitt 3 Klagomål
Avsnitt 4 Personuppgifter
Avsnitt 5 Slutbestämmelser
Avsnitt 1 DEFINITIONER
konsumenten – konsument i den mening som avses i Europaparlamentets och rådets direktiv 2011/83/EU av den 25 oktober 2011 om konsumenträttigheter, om ändring av rådets direktiv 93/13/EEG och Europaparlamentets och Europaparlamentets direktiv 1999/44/EG Rådet och upphävande av rådets direktiv 85/577/EEG och Europaparlamentets och rådets direktiv 97/7/EG.Nyhetsbrev – en kostnadsfri tjänst som tillhandahålls elektroniskt, som gör det möjligt för kunden att ta emot tidigare beställda nyheter relaterade till Butiken som skickas av Tjänsteleverantören på elektronisk väg. Den innehåller information om erbjudanden, rabatter och nya produkter i butiken.
Butik – webbutik under namnet michaelserge.com - webbutik för män som underhålls av Tjänsteleverantören under följande adress: https://michaelserge.com
Leverantör - ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, en företagare som bedriver affärsverksamhet under företagsnamnet BM ALBIN POPŁAWSKI, införd i det centrala registret och information om affärsverksamhet som utförs av ministern som är behörig för ekonomi och upprätthåller det centrala registret och information om affärsverksamhet, Europeiska unionens moms Identifikationsnummer PL9261565906, REGON nr. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Kund – varje enhet som använder nyhetsbrevstjänsten.
2 § NYHETSBREV
- Kunden använder Nyhetsbrevstjänsten frivilligt.
- En enhet med den senaste versionen av en webbläsare som stöder JavaScript och cookie-filer och med internetåtkomst, samt ett aktivt e-postkonto, krävs för användning av nyhetsbrevstjänsten.
- E-postmeddelanden inom ramen för denna tjänst kommer att skickas till Kundens e-postadress som angetts under prenumerationen på nyhetsbrevet.
- För att ingå Avtalet och prenumerera på Nyhetsbrevet anger Kunden i det första steget sin e-postadress på en anvisad plats i Butiken i syfte att ta emot Nyhetsbrevets meddelanden. Vid prenumeration på Nyhetsbrevet ingås tjänsteavtalet och Tjänsteleverantören börjar tillhandahålla tjänsten till Kunden, med förbehåll för 5 mom.
- För korrekt tillhandahållande av nyhetsbrevstjänsten är Kunden skyldig att uppge sin korrekta e-postadress.
- Information om uppsägning av prenumerationen på Nyhetsbrevet och avregistreringslänken kommer att visas i e-postkorrespondensen.
- Kunden kan ansöka om att säga upp sin prenumeration på nyhetsbrevet när som helst utan att ange en anledning och att ådra sig några kostnader genom att använda alternativet som avses i subs. 6 eller genom att skicka ett e-postmeddelande till Tjänsteleverantörens e-postadress: shop@michaelserge.com.
- Om du klickar på avregistreringslänken eller skickar ett e-postmeddelande med en begäran om att avbryta din prenumeration kommer avtalet för tillhandahållande av denna tjänst att omedelbart sägas upp.
3 § KLAGOMÅL
- Klagomål gällande nyhetsbrevet ska ställas till följande e-postadress: shop@michaelserge.com.
-
Tjänsteleverantören kommer att svara på ett klagomål inom 14 dagar från mottagandet.
UTOM DOMSTOLEN KLAGOMÅL OCH UPPFÖRANDEMEKANISM -
Om reklamationsförfarandet inte ger förväntade resultat, kan Konsumenten använda bl.a.
-
hjälp av kompetent European Consumer Center av EEG-nätet. Centern förser konsumenter med information om deras rättigheter och hjälper till att lösa individuella problem med gränsöverskridande transaktioner. Hjälpen från Konsumentcenter är som standard gratis.
En lista över behöriga konsumentcenter för varje land finns på: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/; - Onlinetvistlösning (ODR) utvecklad av Europeiska kommissionen, tillgänglig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
-
hjälp av kompetent European Consumer Center av EEG-nätet. Centern förser konsumenter med information om deras rättigheter och hjälper till att lösa individuella problem med gränsöverskridande transaktioner. Hjälpen från Konsumentcenter är som standard gratis.
-
Dessutom finns följande supportalternativ tillgängliga i Republiken Polen:
- medlingar som genomförs av den lokalt behöriga regionala handelsinspektören, till vilken en ansökan om medling ska riktas. Förfarandet är som standard kostnadsfritt. En lista över inspektioner finns på: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- biträde av den lokalt behöriga permanenta konsumentskiljedomstol som arbetar med den regionala handelsinspektören, där en ansökan om prövning till skiljedomstolen ska lämnas in. Förfarandet är som standard kostnadsfritt. Listan över domstolar finns på följande adress: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- kostnadsfri hjälp av den kommunala eller kommunala konsumentombudet.
4 § PERSONUPPGIFTER
- Personuppgiftsansvarig för personuppgifter som tillhandahålls av Kunden i samband med att prenumerera på Nyhetsbrevet är Tjänsteleverantören. Detaljerad information om Tjänsteleverantörens behandling av personuppgifter – inklusive andra ändamål och grunder för databehandling, samt om datamottagare – finns i integritetspolicyn som finns tillgänglig i Butiken – på grund av principen om transparens som finns i Europaparlamentets och rådets allmänna dataskyddsförordning om dataskydd – "GDPR".
- Kundens uppgifter behandlas för att kunna skicka Nyhetsbrevet. En grund för behandling av personuppgifter i detta fall är ett tjänsteavtal eller aktiviteter som vidtas på begäran av kunden i syfte att ingå ett sådant avtal (punkt b i artikel 6 i GDPR) samt ett berättigat intresse av Tjänsteleverantör som består i att behandla data för att fastställa, utöva eller försvara eventuella anspråk (punkt f i artikel 1 i GDPR).
- Kundens tillhandahållande av data är frivilligt, men samtidigt nödvändigt för att tillhandahålla nyhetsbrevstjänsten. Underlåtenhet att tillhandahålla data innebär att Tjänsteleverantören inte kommer att kunna tillhandahålla en sådan tjänst.
-
Kundens uppgifter kommer att behandlas tills:
- Kunden väljer bort nyhetsbrevet;
- Kunden eller Tjänsteleverantören upphör att kunna utöva anspråk relaterade till Nyhetsbrevet;
- Kundens invändning mot behandlingen av deras personuppgifter accepteras – om behandlingen grundades på Tjänsteleverantörens legitima intresse
-
Kunden har rätt att begära:
- tillgång till sina personuppgifter,
- deras rättelse,
- deras radering,
- begränsning av behandlingen,
-
överföring av uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig
och rätten att: - invända mot behandling av uppgifter när som helst av skäl som hänför sig till en specifik situation för kunden – mot behandling av personuppgifter som rör den registrerade, baserat på punkt f i artikel 6 i GDPR (dvs. på berättigade intressen som eftersträvas av kontrollanten).
- För att utöva sina rättigheter bör Kunden kontakta Tjänsteleverantören.
- Om kunden anser att deras uppgifter behandlas olagligt kan han/hon lämna in ett klagomål till ordföranden för personuppgiftsskyddskontoret.
5 § SLUTBESTÄMMELSER
- Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor endast av väsentliga skäl. En väsentlig anledning förstås som en nödvändig ändring av villkoren på grund av: modernisering av nyhetsbrevstjänsten eller ändringar i de lagbestämmelser som gäller för tjänsteleverantörens tjänst.
- Information om planerade ändringar i villkoren kommer att skickas till Kundens e-postadress som anges vid prenumeration på Nyhetsbrevet minst 7 dagar innan ändringarna träder i kraft.
- Om Kunden inte motsätter sig den planerade ändringen när den träder i kraft, anses han/hon ha accepterat den.
- Om Kunden inte accepterar de planerade ändringarna ska han/hon skicka ett meddelande om detta till Tjänsteleverantörens e-postadress: shop@michaelserge.com. Detta kommer att leda till uppsägning av serviceavtalet den dag då de planerade ändringarna träder i kraft.
- Kunden är förbjuden att tillhandahålla innehåll av olaglig karaktär.
- Avtalet om tillhandahållande av nyhetsbrevstjänsterna ingås på engelska.
- Varje tvist som uppstår mellan Tjänsteleverantören och Kunden som inte är en Konsument kommer att överlämnas till den domstol som är behörig för Tjänsteleverantörens säte.